ثبت آگهی رایگان ، درج آگهی رایگان ، وی‌نوتیفای

ثبت آگهی رایگان | درج آگهی رایگان | وی‌نوتیفای
ثبت آگهی رایگان | درج آگهی رایگان | وی‌نوتیفای
کلاهبرداری به روش درج آگهی کاریابی و استخدام

کلاهبرداری به روش درج آگهی کاریابی و استخدام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، رئیس پلیس فتا استان گلستان در خصوص سوءاستفاده از شهروندان به روش درج آگهی استخدام و کاریابی (جعلی) در سایت های دیوار و شیپور خبر داد.

سرهنگ ابراهیم پرسا گفت: افزایش روزافزون استفاده کنندگان از فضای مجازی و سایتهای خرید و فروش، این فرصت را به سودجویان داده است تا بتوانند در بستر اینترنت اعمال مجرمانه خود را به ثمر رسانده و از کاربران اینترنت کلاهبرداری کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با درج و انتشار آگهی تبلیغاتی با عنوان استخدام و کاریابی در شرکت‌ها و مراکز دولتی در سایت‌های درج آگهی مانند سایتهای دیوار و شیپور و بعد از جلب نظر شهروندان، مبالغی را به‌عنوان هزینه ثبت‌نام از آنها اخذ کرده و پس از دریافت وجه، دیگر پاسخگو نیستند و با این روش از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ پرسا به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با چنین تبلیغاتی، قبل از واریز هرگونه وجه ابتدا آدرس و مجوز شرکت استخدام کننده و هویت انتشار دهنده آگهی بررسی و پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد:شهروندان در صورت مشاهده موارد مجرمانه در فضای مجازی می توانند با کارشناسان پلیس فتا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت های سایبری در میان بگذارند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment